A koronavírus jelentősen megváltoztatta a páciensek és egészségügyi szolgáltatók közötti interakciók menetét. Ahhoz, hogy 2023-ban is sikeresek maradjanak, az egészségügyi marketingeseknek már most fel kell készülniük az előttünk álló év legfontosabb változásaira. Lássuk tehát, hogy mik lesznek 2023 legfontosabb egészségügyi marketing trendjei.
Egyre több páciens kommunikál majd az egészségügyi szolgáltatókkal mobileszközökön
Az elmúlt évek során egyre többen kezdték el használni mobilkészülékeiket egészségügyeik intézésére. Egyesek szolgáltatóikkal kommunikálnak, mások alkalmazásokat töltenek le, és vannak, akik telemedicina szolgáltatásokat vesznek igénybe mobileszközeikkel. A legnagyobb ugrás 2020-ban történt, amikor többen is igyekeztek elkerülni a személyes interakciókat egészségügyi szolgáltatóikkal.
Az okostelefont használók több, mint fele töltött már le valamilyen egészségügyi alkalmazást, míg 10-ből 6 fő keres rá okostelefonján valamilyen betegségre. Mi több, 10-ből 8 páciens kommunikál egészségügyi szolgáltatóival okostelefonja segítségével. Ahogy ez a csatorna egyre népszerűbbé válik, az egészségügyi marketingesek is több figyelmet (és nagyobb költségkereteket) kell fordítsanak a mobileszközökre.
Az értékelések fontos szerepet játszanak majd az egészségügyi marketingben
A meglévő és volt páciensek véleményei másokat is segíthetnek meggyőzni, hogy hozzánk forduljanak egészségügyi panaszaikkal. Az ilyen visszajelzések lehetőséget kínálnak a pácienseknek, hogy a nyilvánossággal is megoszthassák (remélhetőleg pozitív) tapasztalataikat szervezetünkkel kapcsolatban. Mindez másokban is segít majd megalapozni a bizalmat márkánk iránt.
Ezekben a véleményekben szó eshet az ügyöntézés gördülékenységéről, a várakozásról, az ellátás színvonaláról, a szakemberek hozzáállásáról és így tovább.
Na persze, még legjobb igyekezetünk ellenére sem biztos, hogy minden vélemény pozitív lesz majd. Éppen ezért olyan fontos odafigyelni a kapott visszajelzésekre, és professzionálisan válaszolni rájuk – különösen a negatívabbakra.
A páciensek több kommunikációs lehetőséget is igényelnek majd
Minden páciens igényei eltérőek, és ez a preferált kommunikációs csatornákra is vonatkozik. Igyekeznünk kell megfelelni ezeknek az igényeknek, hiszen a szolgáltatókkal történő kommunikáció a páciensélmény szerves részét képezi.
Például annak ellenére, hogy számos egészségügyi szolgáltató online időpontfoglalási lehetőséget is kínál webhelyén, sokan még mindig szívesebben telefonálnak be a rendelőbe a foglalások ügyében.
Minél több ilyen csatornán tesszük elérhetővé rendelőnket a lehetséges és meglévő páciensek számára, annál több konverzióra számíthatunk.
Többen élnek majd a telemedicina opciókkal
Az elmúlt esztendőkben a telemedicina iránti érdeklődés is fokozódott, ami szintén a járványhelyzetnek volt köszönhető.
Hogy igazodhassanak ehhez a változáshoz, az egészségügyi marketingeseknek akadálymentes telemedicina-élményeket kell biztosítaniuk pácienseik számára. Ehhez többek között gördülékeny időpontfoglalást kell kínálni, a webhelyen feltüntetett és könnyedén fellelhető információktól kezdve a telefonos vagy online foglaláson át egészen az utánkövetésig.
A páciensek összcsatornás élményeket követlenek majd
Ez az egészségügyi trend a fentebb említett változásokon alapszik. A páciensek zökkenőmentes, összcsatornás élményekre vágynak majd 2023-ban, hiszen utazásuk egyetlen szakaszában sem szeretnének fennakadni. Ha konvertálni szeretnénk őket, akkor gondoskodnunk kell arról, hogy minden lépésnél értékesnek érezzék magukat.
A fogyasztók túlnyomó többsége csak akkor hajlandó megmaradni egy márka mellett, ha az pozitív ügyfélélményeket kínál számukra – függetlenül attól, hogy milyen csatornán veszik fel a kapcsolatot az adott márkával. Az egészségügyi marketingeseknek tehát muszáj lesz zökkenőmentes élményeket kínálniuk pácienseiknek, ha nem akarják, hogy azok másokhoz forduljanak problémáikkal.