A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben (ez az organikus lista). Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.
Szerezzen weboldalának előkelő helyet a keresőkben, így megsokszorozhatja weblapja látogatóinak számát.
Néhány SEO tipp a fejlesztéshez
A weboldal keresőoptimalizálása nem kifejezetten egy utólagos munkálat, már az oldal fejlesztése során jó néhány előkészületet kell tenni a jobb pozíció érdekében.
Előre meg kell határoznunk azokat a kulcsszavakat melyekre a szöveges tartalom és a technikai paraméterek is, teljes mértékig releváns.
Vannak olyan „kísérő alkalmazások” melyeket célszerű a weboldalunkba, a programozás során beintegrálni, mert a keresők kiemelt prioritással kezelik azokat és így a honlapunkat is előnyösebb pozícióból indítja a Google kereső.
keresőoptimalizálás tartalmi irányelvei (Google szerint)
A honlapoknak elsősorban a látogatók számára kell készülniük, mindenkor az ő szempontjaikat kell szem előtt tartani. Ennek az az oka, hogy a kereső működése is akkor jó, akkor tudja megtartani piacrészesedését (és vezethet be fizetős szolgáltatásokat – lásd Google AdWords), ha a látogatók meg vannak elégedve a találati listával. A látogatók pedig akkor lesznek elégedettek a Google-lal, ha olyan honlapokat hoz fel a találatok között, amelyek valóban azokra a témákra és szavakra adnak bőséges és megfelelő információt, amit az emberek keresnek.